måndag 10 november 2008

Vakna med The Voice vs. Rix Morronzoo

Till att börja med vill jag be om ursäkt för att det var några dagar sedan jag plitade ner något här.
Nu tar vi oss raskt över till dagens första ämne, nämligen matchen mellan Vakna med The Voice och Rix Morronzoo. Enväldig domare är naturligtvis jag själv. Det blir absolut rättvisast då. Det kanske heter "mest rättvist" och inte "rättvisast" kände jag nu när jag skrev det, men det är skit samma.

Laguppställningarna i dagens match:
Lag Vakna med The Voice
Paul Haukka (C)
Jakob Öqvist
Josefin Crafoord

Lag Rix Morronzoo
Roger Nordin (C)
Titti Schultz
Gert Fylking

Som ni ser ställer båda lagen upp med klassisk "två killar per tjej" uppställning. En klassiker i dessa och många andra sammanhang. Nu över till resultatet:
Vi börjar med att jämföra lagens lagkaptener (ovan utmärkta med ett C). Den kampen slutar med ett X (oavgjort) skulle jag tro. Båda två leder sina program på ett mycket bra sätt. Alltid pigga, glada och skojfriska. Nästa deltävling går mellan Gert Fylking och Josefin Crafoord. Dessa möts av den enkla anledningen att det är dom två som börjar lite senare än sina kollegor, nämligen klockan 07.00. Jag tror fan att även den bataljen slutar med ett X. Båda två säger faktiskt precis vad dom tycker och skiter i konsekvenserna (verkar det som). Möjligen att Gert är lite råare men det känns som att man har hört alla hans skämt både en och två gånger. Josefin sågar kändisar hit och dit och jag tycker faktiskt att hon är ganska rolig.
Så långt i matchen är det alltså helt jämt och allt kommer att avgöras i dagens tredje och sista tvekamp, Jakob Öqvist ställs mot Titti Schultz. Det är här The Voice lägger in nådastöten. Jakob förnedrar Titti enligt mig (och i och med att jag är enväldig domare så är det ju "enligt mig" som räknas). Jakob är så förbannat jävla rolig medan Titti är ganska tråkig. Visst kan väl hon kläcka ur sig nåt ganska charmigt till och från, men blir ändå som sagt utklassad av Jakob.
Matchen slutar alltså med en uddamålsseger för Vakna med The Voice.
Gratulationer till Paul, Jakob och Josefin på Vakna med The Voice från oss (mig) här på redaktionen!






Inga kommentarer: