tisdag 18 november 2008

Sms till mig själv

Calle Shulman brukar skicka sms till sig själv när han får en bra bloggidé som han ska skriva vid ett senare tillfälle har jag läst i hans blogg. Igår använde jag mig av samma princip. Dock inte om ett blogginlägg. Jag kom på ganska sent igår att jag skulle fråga brorsan om han hade ljumskbyxor som jag kunde låna av honom. I och med att jag visste att han skulle upp väldigt tidigt visade jag barmhärtighet och skickade istället ett sms till mig själv för att komma ihåg att fråga idag. Jag frågade imorse och resultatet blev negativt. Själva principen är ändå bra. Mycket bra sätt att komma ihåg saker på. Ett litet tips bara.

Fotnot: Ljumskbyxproblemet har precis löst sig ändå då min käre vän Micke Forss hade ett par som han knappt använt som jag kunde få låna. Han är en sann pärla den där Forss!

Inga kommentarer: