onsdag 26 november 2008

Gissa AIK:aren byter skepnad

Jag har bestämt mig för att min tävlning här på bloggen ska få byta skepnad. Den ska nämligen likt Janssons (http://huvudlaktarn.blogspot.com/) numer innefatta allt möjligt. Poäng från tidigare ligger kvar så du behöver inte vara orolig Karlsson.
Frågorna i detta inlägg blir:
1. Vilken låt syftar jag på när jag säger: "This is what not to do, if a bird shits on you"?
2. När såg jag bandet som gjort denna låt första gången?

Fråga två är ju väldigt personlig men jag tror nästan att de legendariska bloggarsyskonen från Hamre kan ha en chans på denna, ni andra får chansa helt enkelt.

En poäng per rätt svar utdelas.

Ps. Glöm inte att det finns 3 (enkla?) poäng att tjäna strax här nedanför i en hittills obesvarad fråga Ds.

Ps2. Tävlingen byter även namn till "Vem är mest reko och har mest finess" Ds2.

8 kommentarer:

Karlsson sa...

Låten är Rime of the ancient mariner med Iron Maiden och jag har för mig att du, liksom jag, såg dom för första gången på Stockholm Stadion den 28 juni 2003.

Kristoffer Andersson sa...

Karlsson du är en klippa. Två nya poäng i jakten mot segern!

jansson sa...

Det var ju pissenkelt, iallafall första frågan. Synd att vissa måste jobba på dagarna och inte har ´tid att sitta och bevaka...

Kristoffer Andersson sa...

Jansson: Ja den var i det enklaste laget. Kommer upp något svårare inom väldigt kort.

jansson sa...

AHA Kuggis! Kan svaret vara Kristoffer Andersson månne?

Kristoffer Andersson sa...

Nu hängde jag faktiskt inte riktigt med i svängarna.

jansson sa...

Det var svaret på frågan "Vem är mest reko och har mest finess?". Borde rendera i stilpoäng

Kristoffer Andersson sa...

Efter överläggande med styrelsen (mig själv) har jag bestämt mig för att dela ut en poäng till Jansson för det toppen svaret!