fredag 14 november 2008

Blondinbella

När ni läste rubriken nu tänkte ni förmodligen direkt något i stil med: "Vad har det tagit åt den där Andersson, ska han verkligen blogga om en så jävla blåst och ointressant person?" Så är självklart inte fallet. Jag tänkte bara berätta anekdoten om hur det gick till när min blogg bytte namn från "Om livets goda" till "En reko kille med finess". Det berodde helt enkelt på att jag är något sånär frälst av Winnerbäck och hans musik och ville därför hylla honom med ett citat från låten "Försvarstal". Saken var biff och "En reko kille med finess" var ett faktum.

Enda anledningen till att Blondinbella fick bli rubrik var att ett av alternativen till det nya namnet löd: "Brunett-Koffe, Blondinbellas motpol". Ett ganska roligt namn tyckte jag. Nu när jag skriver det känns det mer bara töntigt och jag är glad att jag inte valde att kalla denna källa till välbehag för detta. Det hade varit taskigt mot både mig och min läsare, och taskig ska man inte vara!

Inga kommentarer: