torsdag 27 november 2008

Ännu mera tävling från en trotsande pojkvän

Jag har fått gnäll från min bättre hälft att det är tråkigt att läsa bloggen då det bara är frågor och sådant hela tiden. Jag är dock en mycket självständig man och därför kommer här ytterligare chanser att tjäna poäng. 3 poäng står på spel och det gäller återigen musik. Frågorna lyder:
1. Vad heter mannen på bilden?
2. Vilken stor svensk artist har ett av mannens band kompat?
3. Vad heter detta kompband?

Svårighetsnivån kanske fortfarande är i det enklaste laget. Men i min tävling bestämmer ju naturligtvis jag.
En poäng per rätt svar.

5 kommentarer:

Jessica Törnqvist sa...

Svar:

1. Josef Zackrisson

2. Winnerbäck

3. Hovet


Vad får jag för pris nu?

Anonym sa...

Ja då är det bara att kamma hem fullpotten igen då.

1. Mannen på bilden heter Josef Zackrisson.

2. Lars Winnerbäck

3. Kompbandet heter Hovet

Anonym sa...

Fan, det där var på det berömda.

Kristoffer Andersson sa...

Jessica: Du vinner tre poäng i jakten på det stora priset.

Hoffmann: Tyvärr var du en minut för sen. Marginalerna är små i dessa sammanhang.

jansson sa...

Lätt igen då. Men tyvärr var det ju det dör maed att man måste jobba och inte riktigt har tid med sånt här då.

Extrafråga: Vilken artist producerar mannen på bilden en skiva till i detta nu?