måndag 29 december 2008

Längsta inlägget på mycket länge

Nu är tanken den att jag ska försöka pressa ur mig själv ett blogginägg trots att min trötthet håller på att ta kol på mig. Jag tänkte förmedla helgen som nyss avslutades och omvandlades till helvetesdagen måndag. I lördags åkte jag och min bättre hälft söderut mot Valbo köpcentrum. Att inhandla en TV var det stora målet och en kockarnas klassiker på IKEA var lunch målet. Mål nummer två infriades utan problem. Mål nummer ett gick dock i stöpet då den TV apparat vi siktat in oss på var slutsåld överallt. Det var lite trist och vi fick istället nöja oss med vardagsrumsbord och en hylla från IKEA. Efter Valbo vistelsen gick resan vidare in mot centrala Gävle och besök hos bror och hans käresta. Min uppgift var att köpa med ölen. Jag kom på att jag inte gjort min uppgift efter det att den härliga butiken med den gröna skylten stängt. Jag fick köpa folköl, en liten besvikelse men dock fint även det.
Efter lite mys med snacks, folköl och cognac styrde vi kosan mot Bowlinghallen för att lira Discobowling. Jag hade aldrig gjort det och det var mycket roligt. Dock vann tjejerna sammanlagt och gick upp i en 1-0 ledning i kvällens trekamp. Något som dock visade sig vara en mycket kortvarig ledning. Vi förflyttade oss nämligen till Interpool för mat, dryck, biljard och bli nerspilda av servistrisen. Jag fick nämligen sällskapets bricka med dryck spilld över mig. En inte allför angenäm upplevelse som belönades med gratis dessert till oss alla fyra. Efter maten spelade vi biljard och Team Killarna kvitterade planenligt till 1-1 efter två stycken jordskredssegrar vid det gröna bordet. Sista grenen som var ett frågespel av TP karaktär vanns även den av oss och vi tog hem kvällens match med 2-1. Sedan vid halv 2 snåret åkte vi hemåt mot Söderhamn (ovan omtalade bättre hälft höll sig till alkoholfria alternativ) och jag tror jag hann med att somna cirka 4000 gånger på de 8 milen. Överlag var detta en mycket bra dag/kväll/natt.
Gårdagen vilade undertecknad mest förutom ett par timmars träning på eftermiddagen.
Nu sitter jag på jobbet och är omänskligt trött.
Det var allt jag hade att bjuda på just nu. Adios!

Fotnot: TV:n som tyvärr inte fanns i butikerna på Valbo klickades hem vid webshop så ni behöver inte vara oroliga för min hälsa.

1 kommentar:

Jessica Törnqvist sa...

Det var ett lååångt inlägg älskling:)