måndag 5 januari 2009

TV och KM

Det var några dagar sedan jag skrev här nu och ni har förmodligen saknat mina inlägg något oerhört mycket. Jag har i alla fall nyss varit hem på lunchen och välkomnat en ny familjemedlem. Jag kallar honom TV och det är min nya ögonsten. TV:n verkade trivas bra och vi kommer tillbringa många timmar tillsammans framöver. Men nu gör jag en snygg övergång från soffliggande framför tvn till något helt annat. Nämligen dess motsats, fysisk aktivitet. Jag tänkte kort sammanfatta helgens KM i Futsal. För vår del (Trönö) blev det inte alls någon angenäm historia efter respass redan efter gruppspelet. Det var väl inte alls vad vi hade räknat med men vi har inga andra än oss själva att skylla då vi spelade för dåligt mot lag vi egentligen ska slå. Ett lag som däremot lyckades otroligt bra var mitt före detta lag Norrala som tog sig ända till finalen och imponerade väldigt mycket på mig. Ett mycket fint spel turneringen igenom och även i finalen mot storfavoriten Söderhamn bjöd man upp till spel. Det räckte ju tyvärr inte ända fram men jag vill ändå ge en stor eloge till Niffen! Detta får bli allt för nu. På återseende.

Inga kommentarer: