onsdag 14 januari 2009

Rubiks kub

Jag har aldrig löst en Rubiks kub och kommer nog heller aldrig klara av att göra det. I och för sig är det inget jag strävar efter och jag har inte tillbringat många minuter av mitt liv med en sådan kub. En som dock måste ha spenderat minuter, timmar, veckor och kanske år med den där färgglada leksaken måste vara deltagaren i Beauty and the geek som jag såg här om dagen. För att imponera på tjejerna vid deras första möte gjorde han följande:
1. Kollade på kuben och memorerade hur den såg ut
2. Vände sig om och placerade händerna med kuben bakom ryggen
3. Löste hela jävla skiten på bara några sekunder utan att se kuben

Detta är förvisso väldigt imponerande men samtidigt så oerhört nördigt. Han hade dessutom med sig sammanlagt 4 eller 5 exemplar av denna kub. Han förtjänar mer än någon annan sin plats i programmet Beauty and the geek enligt mig...

Inga kommentarer: