måndag 26 januari 2009

Mitt veckoslut

Då var det måndag och återigen dags att summera helgens bravader. Helgen började med att kika på hockey i fredagskväll uppe på Hällåsen. Söderhamn mot Järvsö på isen. Ganska underhållande men dock lite kallt om tårna. Lördagen inleddes som vanligt med fotbollsträning klockan halv tio. En makalöst tidig tid att träna på en lördag men också ganska skönt att "få det gjort". Direkt efter träningen for jag och Jessica norrut. Hudiksvall var målet på vår resa. Där shoppade jag två skjortor, ett par skor och en väst. Jag är mycket nöjd med dessa inköp. På vägen hem drabbades vi av ett sjuhelvetes skitväder och man kunde inte köra i många knop. Vi kom iallafall till slut fram till Kungsgården där vi inmundigade middag hos mor & co. Efter detta tog vi oss hemåt och jag skjutsade Jessica till fest. Jag blev också själv lite sugen på den ädla drycken så jag skrapade ihop det huset hade att bjuda på (2 julecider, en öl och en skvätt månsken) och pallrade i väg till diverse fester. Efter att ha fått i mig något mer än ovan nämna dos kunde jag summera detta som en kanon rolig kväll! Mycket skönt folk på Mousquet var det. Helgen avslutades sedan med en ultimat slappdag igår. Enda gången vi lämnade lägenheten var när vi gick över gatan till Jessicas mormor och åt. Sammantaget var detta en mycket bra helg.

Inga kommentarer: