fredag 11 december 2009

Min morgon

06:15 Jessica väcker mig och jag ser till min förvåning att hon redan hunnit duscha. Själv har jag inte ens hört att klockan har ringt. Jag ligger kvar där kanske tio minuter och gnuggar ögonen innan jag tar klivet över sängkanten. Laddar kaffebryggaren och gör i ordning havregrynsgröt åt oss. Klär sedan på mig och känner att det är väldigt skönt med fredag. Vi äter vår frukost och jag dröjer mig kvar vid bordet och läser lite bok samtidigt som det sista kaffet inmundigas. Ger sedan katterna käk och klinkar lite på pianot. Har nämligen gett mig fan på att kunna spela Für Elise innan julafton. Högerhanden sitter ganska bra men det är den där jävla vänsternäven som förstör. Men det ska nog gå bra. Avslutar med att gnida gaddarna innan jag sätter mig i sport-Fiaten och rullar till jobbet vid 07:45. God morgon!

Inga kommentarer: