tisdag 8 juli 2008

Så spenderade herr Andersson helgen

Äntligen är den här, det som ni alla längtade efter: krönikan om hur undertecknad spenderade helgen!
I fredags hade vi besök och bjöd på middag hemma och de lyckliga var denna gång Jessicas systrar och deras pappa Per. På menyn stog tacogratäng med vitlöksbröd och glass med varma hallon med smällt vitchoklad över. Smakade mycket bra och kvällen var mycket trevlig!
På lördagen ringde klockan kvart i nio för att firma Andersson/Törnqvist skulle ner i tvättstugan och påta. Ett nödvändigt ont skulle man kunna kalla det. Dock inte så farligt när man kan vila ganska mycket mellan varven.
Efter ovanstående mindre angenäma morgon hämtade bror Mikael med fruga upp oss och vi reste söderut till min äldsta bror Stefan med flickväns residens i Gävle. Där skulle tre bröder Andersson med partners förära Church Street med ett besök för att äta och dricka gott. Vi började dock med lite öl, boule och guitar hero hos Stefan och Åsa. Mycket trevligt på alla punkter utom en, att tjejerna vann båda boule matcherna.
Därefter drog det glada gänget ner mot centrala Gävle ovanstående Chruch Street besök. För min del blev det vitlöksbröd till förrätt, kyckling som varmrätt och glass med kakor och grädde i till efterrätt. Alltihopa var otroligt gott och jag rekommenderar er alla starkt att göra ett besök i den cowboy-inspirerade restaurangen!
När alla var mätta och nöjda åkte alla vi 6 upp till Söderhamn igen för att fortsätta med lite öl och sällskapsspel. Slutligen satt jag och mina bröder ute i lekparken i Vågbro tillsammans med en akustisk gitarr och kompnerade låtar, alltsammans mycket trevligt En toppen dag och kväll sammanfattningsvis.

Söndagen tillbringades fullt ut i lägenheten som jag faktiskt inte lämnade på hela dagen. Ganska skön avslutning på en mycket bra helg!

Over and out!

1 kommentar:

Jessica Törnqvist sa...

Kan inte bli annat än bra när man är med dig! Älskar dig